Colin Magazine

Den vanligaste doftuppfattningen

Många kategoriserar de flesta parfymerna som antingen feminina eller maskulina, men hur upplevs doften när vi inte känner till den könskategoriseringen?

Enligt erfarenhet så upplevs många av parfymer som unisex och många av dessa dofter är de mest omtyckta. Unisex-parfymer är väldigt populära och det händer ganska ofta att män föredrar lite femininare dofter än de maskulinare på sig själva. Inom reklamen försöker man sälja en identitet snarare än en doft, trots att många maskulina och feminina dofter upplevs ganska lika.

Våga tänja på gränserna och välj doft efter eget tycke och inte efter kategorisering. Strunta i att fixera dig vid ett visst varumärke eller i viss doft. Förklara för expediten hur du vill att folk ska uppleva dig. Efter att du doftat dig fram bland olika dofter så kan du fråga vilket varumärke dofterna kommer ifrån. Du kanske blir förvånad, om du redan hemma bestämt dig för inte köpa ett specifikt varumärke och sedan faller för just detta genom att du doftar dig fram.

Ett exempel är den klassiska doften Chanel no.5 som numera har Brad Pitt som ansikte utåt, och är en damdoft. Många män har nog trott att Chanel lanserat en ny herrdoft, gått och köpt doften och använt den tills de upptäckt att det är en damdoft.

Många har ändå valt att fortsätta använda doften. Oavsett om det är en damdoft eller en kvinnligare herrdoft. Strunta i det och välj doft efter smak och inte kategorisering.

Nästa Inlägg

Föregående Inlägg

Lämna en kommentar

© 2018 Colin Magazine

Tema av Anders Norén